株式会社ソニー・インタラクティブエンタテインメント オンライン会社説明会/職種別座談会
© 2021 Sony Interactive Entertainment LLC
オンライン説明会/座談会:8月28日(土)
Online Job Seminar/Roundtable Session: Saturday, August 28th
『Returnal』や『ASTRO BOT』シリーズをはじめ、『God of War』、『Marvel’s Spiderman』、『The Last of Us Part II』、『ラチェット&クランク』シリーズなどPlayStation®の大ヒット作を生み出してきた世界的なゲーム開発スタジオ「PlayStation Studios」。
現在、『ASTRO BOT』シリーズを制作する日本に拠点を置く「Team ASOBI」と、日本/アジアに拠点を置く素晴らしいパートナー各社様とゲームを開発する「エクスターナルデベロップメント部門」で、私たちの新しい挑戦に参画していただける経験豊富で情熱のある仲間を募集しています。
この度、オンラインにて会社説明会および、職種別の座談会(エンジニアリング、アート、デザイン、プロダクション)を開催いたします。会社全体の組織、各部門詳細から、実際の開発をしている担当者の話を直接聞くチャンスです。今すぐの転職を考えていない方も、開発環境や就業に対して興味のある方も是非、奮ってご応募ください。
Team ASOBIについて:
Team ASOBIはPlayStation Studiosのひとつとして東京を拠点に活動しているスタジオであり、絶賛されているPlayStation VR専用の『ASTRO BOT: Rescue mission』 とPS5専用の『ASTRO’s PLAYROOM』を開発しています。現在チームは、全ての職種で人材を募集しています。高いスキル、情熱、協調性、そして遊び心を持った才能豊かな方を招き入れ、組織の拡大を目指しています。そして、PlayStationで全ての年代のプレイヤーの為に最高品質の革新的なゲームを制作する使命を担っています。
エクスターナルデベロップメント部門について:
External Development(チーム名:XDEV)は最新作のPS5専用ソフトウェア『Returnal』や『DEATH STRANDING DIRECTOR’S CUT』を手掛けるグローバルなチームです。日本、アメリカとヨーロッパに4つの拠点をもち、「世界中の独立系スタジオと手を組み、世界の名だたるゲームアワードが受賞できるレベルのプレイステーションのエクスクルーシブタイトルを制作する」というグローバルミッションを担っています。
そして、XDEV Japanのミッションは、日本及びアジアの他の国々で最高のデベロッパーと提携し、PlayStation専用のゲームを創ることです。XDEV Japanは、すでに日本国内の有力なデベロッパーと協力しタイトルを開発しており、またそのほかにも、アジア地域でも最高のタイトルを開発したいと考えています。
そんなエキサイティングなミッションを私たちと一緒に成功させたいチームメンバーをお待ちしています。今回は特に経験のあるシニアプロデューサーとテクニカルプロデューサーを募集しています。
PlayStation Studios is the international network of world-class development studios that produce some of PlayStation’s biggest hits - from God of War, Marvel’s Spiderman and The Last of Us series all the way to Returnal, Ratchet and Clank and the ASTRO BOT series.
We are now looking for skilled and passionate talents to join our Japan-based Studio “Team ASOBI”, creators of the ASTRO BOT series and our External Development Division, which partners with the very best developers in Japan and Asia.
We will be holding an online job seminar and roundtable sessions for various job categories (Engineering, Art, Design, Production). This is a great chance for you to hear directly from our team members about the PlayStation Studios organization, our philosophy and our everyday product development culture. Even if you are not thinking about changing jobs right now, why not join and learn more about our work environment? We are welcoming you!
About Team ASOBI:
Team ASOBI is a first-party PlayStation Studio located in Tokyo, Japan, responsible for the critically acclaimed ASTRO BOT: Rescue mission for PlayStation VR and ASTRO’s PLAYROOM for PS5. The team is looking to expand by bringing talents with high skills, passion, and a playful, collaborative mind. The Studio has a mission to create top quality, innovative games for players of all ages on PlayStation. We have positions opened in every field.
About External Development Division:
External Development (XDEV) is a global team that is responsible for the latest PS5 exclusive Returnal and DEATH STRANDING DIRECTOR’S CUT. With four offices in Japan, US, and Europe, XDEV’s global mission is to “partner with independent studios around the world to create award-winning, exclusive PlayStation titles”.
XDEV Japan’s mission is to partner with the best developers in Japan and the rest of Asia to create games exclusively for PlayStation. XDEV Japan has already worked with some of the best developers in Japan and is looking to develop some of the best titles in Asia.
And now, we are looking for team members who want to succeed in such an exciting mission with us, and this time we are especially looking for experienced Senior Producer and Technical Producer.
©Sony Interactive Entertainment Inc.
登壇者/講師
会社説明/About SIE
・SIE人事/SIE Human Resources
座談会/Roundtable Session
Art:村上真紀(Team ASOBI 3Dアーティスト)、猪瀬希央(Team ASOBI FXリード)/Maki Murakami (Team ASOBI 3D Artist), Kio Inose (Team ASOBI FX Lead)
Technology:宮前雄生(Team ASOBI テクニカルディレクター)、杉山一(Team ASOBI エンジンプログラマー)/Yuki Miyamae (Team ASOBI Technical Director), Hajime Sugiyama (Team ASOBI Engine Programmer)
Production:サンマルタン・アルノ(XDEV シニアディレクター)、木塚和真(XDEV アソシエイトプロデューサー)/Arnaud Saint-Martin (XDEV Senior Director), Kazuma Kizuka (XDEV Associate Producer)
当日の内容
・職種別座談会
※説明会の翌営業日から、選考希望の方の書類選考を行います。
イベント概要
日程 |
2021年8月28日(土)14:00~15:30(受付開始13:45) |
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定員 | 100名程度 |
参加費 | 無料 |
応募方法 |
抽選 下記 応募フォーム に必要事項を記入のうえ送信してください。 |
応募締切 | 8月25日(水) |
開催方法 | Zoomウェビナー |
対象
今回の募集職種にてゲーム業界での開発経験を3年以上お持ちの方
XDEVの募集職種については、AAAタイトルや家庭用ゲーム機のゲームに関わった経験のある方
登録
参加には、イマジカデジタルスケープへのご登録が必須となります。
※未登録の方は下記URLよりご登録ください。
応募後や、当日のご登録も可能です。
募集職種
Art
コンセプトアーティスト・Concept Artist
■業務内容
Team ASOBI では、才能あるミドル/シニアレベルのコンセプトアーティストを募集しています。
コンセプトアーティストは、ゲーム全体の環境の見た目を左右する、息を呑むような2Dアートワークを作成することが求められます。
<応募要件>
・ゲーム開発、長編映画、またはVFXのコンセプトアーティストとして5年以上の経験があること
・リアルなレンダリング技術を用いたカートゥーンスタイルを強調できるPhotoshopの優れたスキル
・構図、色、照明、ムードに対する審美眼
・描画環境、建築、植生に関する深い知識
・特定のアートスタイルに厳密に適応できること
・自律的かつ迅速にタスクに取り組み、期日通りに結果を出せること
・前向きな姿勢と優れたコミュニケーションスキルを備えたチームプレイ
・タスク主導で、意欲が高く、積極的であること
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Team ASOBI is looking for a talented Mid-Level / Senior Concept Artist.
The ideal candidate will be responsible for creating breathtaking 2D artworks to define the look of the environments throughout our
<Skills required>
・A minimum of 5 years’ experience as a Concept Artist in Game Development Feature Film or VFX.
・Excellent skills in Photoshop with an emphasis on realistic rendering techniques applied to a cartoony style.
・ Fantastic eye for composition, color, lighting and mood.
・Deep knowledge in drawing environments, architecture and vegetation.
・Able to closely adapt a specific art style.
・Used to work on tasks autonomously and rapidly and deliver results on time.
・Team player with positive attitude and great communication skills
・Task driven, highly motivated and proactive.
・Japanese language is not required though interest for learning should exist (lessons will be provided and paid for).
アニメーター・Animator
■業務内容
Team ASOBI では、才能と情熱のあるアニメーターを募集しています。
カートゥーン調でメカニカルなキャラクター、プロップ、乗物など幅広くアニメーションを作成していただきます。
<応募要件>
・ゲーム、長編映画、VFXの制作経験
・Mayaに関する深い知識
・手付けアニメーションの高い能力
・素早く行動し、効率的であること
・フィードバック/やり直しに対する前向きな姿勢
・高いタイムマネジメントスキル
・スキルとスピードの向上に積極的であること
・前向きな姿勢と優れたコミュニケーションスキルを備えたチームプレイ
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Team ASOBI is looking for talented, passionate animators to join their team.
Your role will be to animate a wide range of cartoony and mechanical characters, props and vehicles used in game.
<Skills required>
・Production experience in Games, Feature Film or VFX.
・ In-depth knowledge of Maya.
・Strong ability in hand-keyed animation.
・Fast and efficient with your time.
・Positive attitude to feedback/rework.
・Strong time management skills.
・Proactive in improving your skills and speed.
・Team player with positive attitude and great communication skills.
・Japanese language is not required though interest for learning should exist (lessons will be provided and paid for).
3Dキャラクターアーティスト・3D Character Artist
■業務内容
Team ASOBI ではミドル/シニアレベルの3Dキャラクターアーティストを募集しています。
3Dキャラクターアーティストは、遊び心があり見事なスタイルのキャラクターやプロップを作成することが求められます。
<応募要件>
・ゲーム開発、長編映画、またはVFXのキャラクターアーティストとして最低3年以上の経験があること
・Maya / ZBrushもしくは同等のソフトウェアでの優れたキャラクターモデリングとUVのスキル
・Substance Painterを使用し、遊び心のあるアートスタイルに合ったリアルなテクスチャを扱うスキル
・物理ベースのレンダリング技術に関する十分な知識
・Mayaを使用してスタイライズされたキャラクターのジョイントやスキンウェイトを作成するスキル
・特定のアートスタイルに厳密に適応できること
・自律的にタスクに取り組み、期日通りに結果を出せること
・前向きな姿勢と優れたコミュニケーションスキルを備えたチームプレイ
・タスク主導で、意欲が高く、積極的であること
・アート、ゲームデザイン、ゲームへの情熱があること
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Team ASOBI is looking for a talented Mid-Level / Senior Character Artist.
The ideal candidate will be responsible for creating playful and stunning looking stylized characters and props for our game.
<Skills required>
・A minimum of 3 years’ experience as a character Artist in Game Development, Feature Film or VFX
・Excellent character modeling and UV skills in Maya / Zbrush or equivalent
・software packages.
・Strong texturing skills using substance painter with an emphasis on realistic texturing techniques applied to a playful art style.
・Good knowledge of physically based rendering techniques.
・Good understanding of creating joints and skin weight for stylized characters using Maya.
・Being able to closely adapt a specific art style
・Being used to work on tasks autonomously and to deliver results on time
・Team player with positive attitude and great communication skills
・Task driven, highly motivated and proactive.
・Passion for Art, game design, and gaming
・Japanese language is not required though interest for learning should exist (lessons will be provided and paid for).
エンバイロメントアーティスト・Environment Artist
■業務内容
Team ASOBI では優秀なミドル/シニアレベルのエンバイロメントアーティストを募集しています。
エンバイロメントアーティストは、私達のゲームに遊び心のある優れた環境アートを作成することが求められます。
<応募要件>
・ゲーム開発、長編映画、またはVFXのエンバイロメントアーティストとして3年以上の経験があること
・Maya / ZBrushもしくは同等のソフトウェアでの優れたモデリングとUVスキルにより、高品質な環境アセットを迅速に作成できること
・意図したゲームプレイを向上させる美しい環境構成を作成する強力なスキル
・最小限のコンセプトアートとディレクションでレベル全体を構想する強力なスキル
・Substance Painter / Designerを使用した強力なテクスチャリングスキル
・遊び心のあるアートスタイルに合ったリアルなテクスチャを扱うスキル
・特定のアートスタイルに厳密に適応できること
・自律的にタスクに取り組み、期日通りに結果を出せること
・前向きな姿勢と優れたコミュニケーションスキルを備えたチームプレイ
・タスク主導で、意欲が高く、積極的であること
・アート、ゲームデザイン、ゲームへの情熱があること
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Team ASOBI is looking for a talented Mid-Level / Senior Environment Artist.
The ideal candidate will be responsible for creating playful and stunning looking environment art for our game.
<Skills required>
・A minimum of 3 years’ experience as an Environment Artist in Game Development, Feature Film or VFX
・Excellent modeling and UV skills in Maya / Zbrush or other equivalent software to create high quality environment assets at a fast pace.
・Strong skill at creating beautiful environment compositions that elevate the intended gameplay.
・Strong ability to envision entire levels with minimal concept art and direction.
・Strong texturing skills using substance painter and designer.
・An emphasis on realistic texturing techniques applied to a playful art style.
・Being able to closely adapt a specific art style
・Being used to work on tasks autonomously and to deliver results on time
・Team player with positive attitude and great communication skills
・Task driven, highly motivated and proactive.
・Passion for Art, game design, and gaming
・Japanese language is not required though interest for learning should exist (lessons will be provided and paid for).
FXアーティスト・FX Artist
■業務内容
Team ASOBIでは、ミドル / シニアレベルのFXアーティストを募集しています。
ゲーム中の高品質で魅力的なビジュアルエフェクトを作成していただきます。
<応募要件>
・ゲームエンジンを使用してスプライト及びメッシュパーティクルを扱う高度な技術的知識と芸術的能力
・ビデオゲームハードウェアに最適化されたエフェクトの作成経験
・遊び心のある形、色、タイミング、構成を作り出すセンス
・Side FX Houdiniの使用に習熟していれば尚可
・高品質なエフェクトに到達するための創造的で高度な問題解決テクニック
・特定のアートスタイルに厳密に適応できること
・自律的にタスクに取り組み、期日通りに結果を出すこと
・前向きな姿勢と優れたコミュニケーションスキルを備えたチームプレイ
・タスク主導で、意欲が高く、積極的であること
・アート、ゲームデザイン、ゲームへの情熱
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Team ASOBI is looking for a talented Mid-Level / Senior FX Artist.
The ideal candidate will be responsible for creating stunning visual effects for our game.
<Skills required>
・Strong technical knowledge and artistic abilities working with sprite and mesh type particles using game engines.
・Experience making optimized effects for video game hardware.
・Strong sense of creating playful form, color, timing, and composition.
・Proficient using Side FX Houdini is a big plus.
・Creative and advanced in problem solving techniques to achieve high quality effects.
・Being able to closely adapt a specific art style.
・Being used to work on tasks autonomously and to deliver results on time.
・Team player with positive attitude and great communication skills.
・Task driven, highly motivated and proactive.
・Passion for Art, game design, and gaming.
・Japanese language is not required though interest for learning should exist (lessons will be provided and paid for).
UIアーティスト・UI Artist
■業務内容
Team ASOBIでは優秀なミドル/シニアレベルのUIアーティストを募集しています。
UIアーティストは、私達のゲーム用にスタイリッシュで楽しく、遊び心のあるUIをUIプログラマーが作成できるように導きます。
<応募要件>
・プロレベルのUIまたはグラフィックデザインスキル
・業界標準のプログラム(Illustrator、 Photoshop、After Effectsなど)に精通していること
・3Dモデリング、アニメーション、モーションデザインの知識(Mayaの知識があれば尚可)
・遊び心のある操作性にすっきりとしたデザイン美を理解していること
・特定のアートスタイルに厳密に適応できること
・自律的にタスクに取り組み、期日通りに結果を出せること
・前向きな姿勢と優れたコミュニケーションスキルを備えたチームプレイ
・タスク主導で、意欲が高く、積極的であること
・UI、UX、アート、ゲームデザイン、ゲームへの情熱があること
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Team ASOBI is looking for a talented Mid-Level / Senior UI Artist.
The ideal candidate will guide our UI programmers to create a stylish, fun to use and playful UI for our game.
<Skills required>
・Professional level of UI or graphic design skills.
・Proficient with industry standard programs (i.e. Illustrator, Photoshop, After Effects).
・Knowledge of 3d modeling, animation, motion design. (Preferably some knowledge of Maya).
・Understanding a clean design aesthetic with playful operability.
・Being able to closely adapt a specific art style.
・Being used to work on tasks autonomously and to deliver results on time.
・Team player with positive attitude and great communication skills.
・Task driven, highly motivated and proactive.
・Passion for UI, UX, art, game design, and gaming.
・Japanese language is not required though interest for learning should exist (lessons will be provided and paid for).
Technology
アニメーションプログラマー/Animation Programmer
■業務内容
Team ASOBIテクノロジーチームの一員として、ゲームチームが使用するアニメーションシステムを設計、作成、維持、及び進化させること
<応募要件>
・アニメーションシステムの開発経験(C++)
・ツール開発の経験(C#, Maya Python)
・3D数学に関する十分な知識
・最新のアニメーション技術への強い関心
・ゲームチームからニーズを集めるための優れたコミュニケーションスキル
・議論を効率的に進めるための積極的なコミュニケーション
・仕事の質を自己評価する能力
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Member of Team ASOBI Technology team, your role will be to design, create, maintain and evolve animation systems used by the game team.
<Skills required>
・Experience of animation system development (C++).
・Experience of tools development (C#, Maya Python).
・Good knowledge of 3D Maths.
・Passion for the latest animation technologies.
・Great communication skills to gather needs from the game team.
・Proactive communication to drive discussion forward efficiently.
・Ability to self-assess work quality.
・Japanese language not required though interest for learning should exist (lessons will be provided and paid for).
VFXプログラマー/VFX Programmer
■業務内容
Team ASOBIテクノロジーチームの一員として、VFXシステムを設計、作成、維持、及び進化させること
<応募要件>
・レンダリングシステムの実装経験
・シェーダー開発の経験
・グラフィックスAPIとGPUがどのように機能するかについての知識
・パーティクルシステム開発の経験が望ましい
・ツール開発経験(C#, Maya Python) があれば尚可
・最新のグラフィックス技術への強い関心
・ゲームチームからの要望を収集するための優れたコミュニケーションスキル
・議論を効率的に進めるための積極的なコミュニケーション
・仕事の質を自己評価する能力
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Member of Team ASOBI Technology team, your role will be to design, create, maintain, and evolve VFX systems used by the game team.
<Skills required>
・Experience of rendering system implementation.
・Experience of shader development.
・Knowledge about how low-level Graphics APIs and GPU work.
・Particle system development experience is desired.
・Tools development experience (C#, Maya Python) is desired.
・Strong interest in the latest graphics technologies.
・Great communication skills to gather needs from the game team.
・Proactive communication to drive discussion forward efficiently.
・Ability to self-assess work quality.
・Japanese language not required though you should be keen to learn (lessons will be provided and paid for).
グラフィックプログラマー/Graphic Programmer
■業務内容
Team ASOBIテクノロジーチームの一員として、グラフィックスシステムを設計、作成、維持、及び進化させること
<応募要件>
・レンダリングシステムの実装経験
・シェーダー開発の経験
・グラフィックスAPIとGPUがどのように機能するかについての知識
・ツール開発経験(C#, Maya Python)があれば尚可
・最新のグラフィックス技術への強い関心
・ゲームチームからの要望を収集するための優れたコミュニケーションスキル
・議論を効率的に進めるための積極的なコミュニケーション
・仕事の質を自己評価する能力
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Member of Team ASOBI Technology team, your role will be to design, create, maintain, and evolve graphics systems used by the game team.
<Skills required>
・Experience in implementing rendering systems.
・Experience of shader development.
・Knowledge about how low-level Graphics APIs and GPU work.
・Tools development experience (C#, Maya Python) preferred.
・Passion for all latest graphics technologies & techniques.
・Great communication skills to gather needs from the game team.
・Proactive communication to drive discussion forward efficiently.
・Ability to self-assess work quality.
・Japanese language not required though you should be keen to learn (lessons will be provided and paid for).
テクニカルアーティスト/ リガ―・Technical Artist / Rigger
■業務内容
Team ASOBIでは、ミドル / シニアレベルのテクニカルアーティストを募集しています。
ゲームで使用されるカートゥーン調でメカニカルなキャラクター、プロップ、乗物などのリギングとスキニングをサポートしていただきます。また、リギングツールを設計及び作成し、リギングパイプラインを整備していただきます。
<応募要件>
・ゲーム、長編映画、またはVFXでの5年以上の制作経験
・Mayaに関する深い知識
・カートゥーンキャラクターに対する深い理解
・Mayaでの複雑なキャラクター/車両のリギングとスキニングの経験(映画、VFX、またはゲーム環境)
・PythonやMELなどのスクリプト言語でのプログラミング経験
・ガイドラインに従いながら、制作パイプラインをセットアップした経験
・前向きな姿勢と優れたコミュニケーションスキルを備えたチームプレイ
・タスク主導で、意欲が高く、積極的であること
・英語の学習意欲のある方を歓迎(英会話レッスンを受講可能)
■Role overview
Team ASOBI is looking for a talented Mid-Level / Senior Technical Artist.
Your role will be to help rig and skin a wide range of cartoony and mechanical characters, props and vehicles used in game. You will also be required to design and create rigging tools and maintain the rigging pipeline.
<Skills required>
・5+ years of production experience in Games, Feature Film or VFX.
・In-depth knowledge of Maya.
・Strong understanding of cartoon characters.
・Complex character/vehicle rigging and skinning experience in Maya (in film, VFX, or game environments).
・Programming experience with scripting languages such as Python and MEL.
・Experience setting up production pipelines, while being able to follow guidelines.
・Team player with positive attitude and great communication skills.
・Task driven, highly motivated and proactive.
・Japanese language is not required though interest for learning should exist (lessons will be provided and paid for).
Production
シニアプロデューサー・Senior Producer
■業務内容
日本とアジアで最高の独立系ゲーム開発会社と協力して、時間と予算内で可能な限り最高の品質と成功を収めるべく、外部製品(ビデオゲーム)を探し、評価し、制作し、発売します。それらの製品の開発及び承認プロセスを、最初のコンセプトの決定または取得から最終的な商用マスタリングまで管理します。ラインを管理し、制作方法と内部プロセスについてチームを指導及び教育します。包括的で協調的なチーム文化と成長マインドセットを発展させながら、外部の開発パートナーの信頼と満足を確保します。
<応募要件>
・複数の有名なゲームをプロデュースし出荷したもしくは、制作チームのメンバーを直接管理しながら幾つかの主要なゲームフランチャイズに取り組んだ経験が必要です。
・交渉スキル
・戦略的関係管理
・チーム管理
・予算の計画と管理
・優れた時間管理
・開発会議の議長対応
・高いプレゼンテーションスキル
・日本語と英語に堪能。韓国語及び/または中国語があればプラス
■Purpose of this Role
Collaborate with the best independent game developers in Japan and in Asia to seek out, evaluate, produce and release external products (video games) to the highest possible quality and success, on time and on budget. Manage the development and approval process of those products from initial concept decision or acquisition through to final commercial mastering. Manage lines, coach and educate the team on production methodologies and internal processes. Ensure external development partners trust and satisfaction, while developing an inclusive and collaborative team culture and a growth mindset.
<Skills and Experience>
・Must have Produced and shipped multiple well known games, or worked on several major games franchises while directly managing production team members
・Negotiation Skills
・Strategic relationships management
・Team management
・Budget planning and management
・Excellent time keeping
・Chairmanship of development meetings
・High presentation skills
・Fluent in Japanese and in English; Korean and/or Chinese is a plus
テクニカルプロデューサー・Technical Producer
■業務内容
プロデューサーと緊密に連携し、チームがPlayStationハードウェアプラットフォームを最大限に活用できるようにします。技術、制作、コミュニケーションスキルをもって影響力の大きなプロジェクトを強化し、テクノロジー、プロセス、ツール、開発パイプラインの実装と改善を支援します。
<応募要件>
・基盤となるプログラミング言語やスクリプトシステムに関係なく、ソフトウェアエンジニアリングの経験が豊富。
・大規模なゲームエンジンを含む、大規模なサードパーティのコードベースを確認及び理解する能力、変更を推奨または管理する能力。
・Visual Studio、GIT、Perforceなどの標準的なソフトウェア開発ツールに習熟している。
・問題を解決するための最良のツールまたは技術を認識し、アドバイスすることができる。
・ベストプラクティス、スケーラビリティ、プロファイリング、パフォーマンスチューニングなどの堅固なソフトウェアアーキテクチャに精通している。
・外部の個人と関わり、外部の専門知識を活用して重大な問題を解決する方法について、スタジオやパートナーに推奨することが出来る。
・様々な海外チームの様々なコーディングニーズと標準に対応できる。
・ゲーム開発で使用されている現在の技術やテクノロジーを継続的にトレーニングし、常に把握している自発的な人物である。
・様々なゲームエンジンの基本コンポーネント、技術面での課題(CPU/GPUチューニング、オーディオ、入力など) 、及び特定の技術的決定がビジネス上の決定(マイルストーン、 QAタイムライン、発売計画など)にどのように影響するかをしっかりと理解している。
・2つ以上のゲーム開発と、発売サイクルに関与したことがあれば尚可。
・PlayStation固有の経験があれば尚可。
・日本語と英語が堪能であること。中国語及び/または韓国語のスキルがあれば尚可。
■Purpose of this Role
Work in close collaboration with producers and help enable teams to get the maximum from PlayStation hardware platforms. Empower high impact projects with your technical, production and communication skills to help implement and improve technologies, processes, tools and development pipelines.
<Technical Skills>
・Highly experienced in software engineering, regardless of the underlying programming language or script system.
・Ability to review and understand large, third party code bases, including large game engines; ability to recommend or manage changes.
・Proficient with standard software development tools such as Visual Studio, GIT, Perforce, etc.
・Able to recognize and advise on the best tool or technology to solve a problem.
・Knowledgeable in sound software architecture, including best practices, scalability, profiling, and performance-tuning.
・Able to make recommendations to studios and partners on how to engage with external individuals and leverage external expertise to solve critical issues.
・Adaptable to meet different coding needs and standards of a diverse set of international teams.
・Self-motivated individual that continually trains and stays on top of current techniques and technologies used in game development.
・Should have a solid understanding of base components of various game engines, the challenges they present both on the technical-side (CPU/GPU tuning, audio, input, etc.) and how certain technical decisions might impact business decisions (milestones, QA timelines, release plan, etc.).
・Preferably would have been involved in two or more game development and release cycles.
・PlayStation-specific experience is a plus.
・Fluent level in Japanese and in English is a must. Chinese and/or Korean language skill is a plus.
募集要項
雇用形態 |
スペシャリスト契約社員 |
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勤務地 | 東京エリア(リモートでの勤務可) |
雇用形態 | フルタイム(自律性を保てるよう、ある程度の柔軟性を備えた1日7時間45分) |
給与 |
※経験・能力を考慮の上、年齢に関わりなく当社規定により優遇します。 |
待遇/ 福利厚生 |
• 交通費支給 |
よくある質問
どんな服装で参加すればよいでしょうか。
服装は自由です。
ゲーム業界での実務経験がないのですが、応募は可能でしょうか?
原則、実務経験が必須となります。
※デザイナー職の場合、ゲーム業界以外のご経験でも選考は可能で御座います。
外国籍ですが、選考は可能でしょうか?
実務経験があれば、国籍は問わず選考可能です。
お問い合わせ
株式会社イマジカデジタルスケープ
株式会社ソニー・インタラクティブエンタテインメント オンライン会社説明会/座談会 事務局
■e-mail:career_ew_event@dsp.co.jp
※お問い合わせの際に
「SIE会社説明会について」とお伝えいただくとスムーズに回答できます。